Monday, May 02, 2005

On m'a dit...


Que mon blog n'est pas personnel, que je raconte pas de ma vie quotidienne
je veux dire maintenant que chaque fois quand je parle d'un peintre, c'est très personnel, comme cette peinture ci-dessus, ça me touche profondement. La beauté est une sensation très intime pour moi, et parfois je me trouve en pleurant devant une peinture, je veux partager cette sensation avec vous..
Ici :"Giuditta che decapita Oloferne"par Artemisia Gentileschi - ( Uffizi, Firenze ), quelqu'un qui a vu un meillieur exemple de "jalousie de pénis" ?
Posted by Hello

1 comment:

Anonymous said...

Nu breekt mijn klomp! Maar dit geheel terzijde. Deed ik daarjust mijn best om vier (lees vier!) postings te forceren, blijkt dat die allemaal in cyberspace verloren zijn gegaan. Verkeerd knoppeke gedrukt?

Enfin, nu ik dan toch plaats heb, zal ik mijn poging overdoen :

Iemand voelt zich nu wel heel erg aangesproken op haar replieken van gisterennacht.
Goed hoor, jij vindt dus dat je veel loslaat. Laat ik dat dan toch ff tegenspreken. Behalve dat je heerlijk gevoelig wordt bij je zelfgekozen kunstwerken, weet een bezoeker niet veel meer over de mens achter de blog. Toch?
Enne ja hoor, ik zie regelmatig betere voorbeelden van de 'jalousie de pénis' vooral dan in mijn eigenste omgeving. Doorgaans zijn het de vrouwen die het andere feminien exemplaar de ogen uitkrabt, terwijl meneer er lekker ongeschonden vanaf komt. Geheel onterecht als je het mij vraagt!